Czeskie szkło, Czeskie Koraliki

Jak wiecie od pewnego czasu bardzo głęboko siedzę w temacie DIY i choć wciąż zaprzątam sobie głowę włosami - dziś się zastanawiałam czy nie iść na styling czyli trwałe podnoszenie włosów u nasady - to jednak to akurat DIY wygrywa i póki co to jest mój numer jeden. Wczoraj skończyłam robić pasek + bransoletkę do kompletu - teraz się nakręcam na torebkę, jednak się uparłam, że ma być ze skóry (sztucznej czy prawdziwej mniej ważne). Planowałam poszperać w lumpie i kupić np jakiś długi płaszcz skórzany, z którego będę mogła wyciąć skórkę jaką potrzebuję jednak pomimo dzisiejszego dnia dostawy nie znalazłam totalnie nic w lumpku z skóry (chyba, że buty..) no to czekać pozostaje chyba na inne dni albo jutro pójść w inne miejsce. Byłam w 2 lumpkach, gdzie w jednym na ogół coś było a tu rozczarowanie. Przecież nie rozbroję swoich kurtek (zbyt fajne są:] )

OK, jak zwykle się rozpisałam ale słowo wstępu powinno być zawsze jak mam czas na pisanie więc O! Chciałabym Wam przedstawić w tym poście tak zwane (przynajmniej po angielsku) czeskie szkiełko, z którego są wykonywane malutkie i misterne koraliki.

Na eBayu na ogół takie koraliki mamy w rozmiarach 2,3 oraz 4 mm czyli to naprawdę malutkie kółeczka. Takie kółeczka nie powinny być Wam obce ponieważ z nich robione są lepsze biżuterie dla dzieci ale i nie tylko dla dzieci. Niby ozdabiane są ubrania oraz dodatki.

Czeskie szkło jest już z nami o dziwo od średniowiecza jak udało mi się znaleźć w sieci. Z czeskiego szkła oprócz biżuterii można też wykonywać ozdoby kuchenne, miski, szklanki czy wazony.

Przykłady takich prac poniżej



Prace są naprawdę śliczne. Z tego szkła można robić naprawdę dużo rzeczy a co ważne z punktu widzenia DIY to fakt, że jest zdrowe (dlatego też można z tego robić miski na jedzenie) i niedrogie. Za 1000 sztuk 2 mm koralików damy jedynie 0,99 dolarów bez kosztów przesyłki (przesyłka gratis).

Jeśli lubicie bardzo mizerne, dokładne i skomplikowane prace to bardzo polecam, bo to szkło ma bardzo wiele kolorów, które można przy użyciu wyobraźni pięknie wykorzystać.



1 komentarz: