Kaboszony, Piękności ze szkła

Jakiś czas temu widziałam na YouTubie bardzo ciekawe wideo, na którym dziewczyna robiłam pierścionki z gotowej bazy (obrączki) oraz z takiego szkiełka wielkości paznokcia u kciuka, gdzie szkiełko z jednej strony było płaskie a z drugiej półokrągłe. Strasznie mi się to spodobało ponieważ wyglądało bardzo oryginalnie i trójwymiarowo i nie potrzeba było do tego wiele pracy ani pieniędzy. 

Ja osobiście przez wiele lat nie miałam żadnych pierścionków, które na mnie pasowały ponieważ albo były zbyt dziecinne albo totalnie za duże. Może to głupio zabrzmi, ale póki co żaden z moim złotych pierścionków, które dostałam (uwaga) na I Komunię Świętą nadal na mnie nie pasuje. Na ogół tamte pierścionki są w rozmiarze 11 no cóż.. ja mam raczej dyszkę, nawet jak przytyję kilka kilogramów w palce to nie idzie :-) Jak byłam młodsza to w ogóle strasznie nie lubiłam swoich rąk. Z dwa razy nawet się zdarzyło, że patrząc na swoje palce się poryczałam ponieważ stwierdziłam, że wyglądają jak ręce trupa, nie dość, że super jasne to jeszcze długie i chude palce sprawiały naprawdę grobowy klimat. Obecnie lubię swoje palce jednak z pierścionkami nic się nie zmieniło, nadal mój rozmiar to 10, więc o ile obrączka wyjdzie mi tanio (:]) to trudno było znaleźć pierścionek zaręczynowy. Jednak znalazł się i jest naprawdę po 1 w moim stylu po 2 wygląda naprawdę zaręczynowo :)

Co do pierścionków to właśnie dla takich osób jak ja dobre są pierścionki ze zmiennym obwodem. Nie wiem czy w języku polskim jest na to jedne konkretne słowo, bo się nigdy nie spotkałam, ale szukając takich pierścionków w sieci, na eBay'u musimy wpisać czasownik, który to samo oznacza i jest to adjustable. Właśnie też takie pierścionki używała dziewczyna na tym wideo z kaboszonami.

Jakkolwiek kaboszony mogą się kojarzyć z korniszonami albo kapiszonami to jest to coś zupełnie innego.


Kaboszony to kryształy często ze szkła o prostym szlifie. Najczęściej takie szkła są okrągłe lub owalne, ale zdarza się, że przyjmują kształt kwadratu/prostokąta, serca, czy trójkąta.

Szkiełka mają na ogół z 3mm wysokości a ich podstawa jest gładka i prosta a góra jest wybrzuszona.

Co można zrobić z takiego cudeńka?

Zapraszam do Galerii









Chciałabym również polecić Wam film użytkowniczki z YT FurryEcho, która pokazuje swoje prace z kaboszonami, które imitują oczy.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz