Dietetyczne pancakes, zdrowe pancakes || Przepis

Musicie od razu wiedzieć, że moja wersja pancakes jest "zdrowsza" niż wersja podstawowa jednak nie jest to marchewka i zapewne ma sporo kalorii (jednak mniej niż typowe pancakes). Co wyróżnia mój przepis to dodanie mąki żytniej do pszennej - musicie wiedzieć, że ważne są proporcje a każda mąką zachowuje się troszeczkę inaczej. Mąka żytnia jest lepsza dietetycznie od pszennej jednak zastosowanie całkowite mąki żytniej nie pozwoliłoby na ścięcie się ciasta z równomiernym jego przypieczeniem. Tak samo jak mamy wołowinę oraz kurczaka.. możemy je tak samo przyprawić i smażyć 10minut jednak o ile kurczak będzie OK to wołowina będzie w środku półsurowa. Tak samo jest z naszymi pancakes więc lepiej nie stosujcie samej mąki żytniej na początek, bo to może tylko przyczynić się do zmarnowania składników.

Na sam początek przepis:
1 szklanka mąki żytniej
1 szklanka mąki pszennej
2 całe jajka
1/4 szklanki cukru
3 łyżki proszku do pieczenia
łyżka cukru pudru
1 i 1/5 szklanki mleka

Całość naturalnie polecam wymieszać mikserem najlepiej, bo wtedy nie będzie grudek i nasza masa powinna wyglądać tak.


Potem bierzemy łyżkę i nakładamy nią masę na patelnie rozgrzaną na środku jej mocy (bez oleju jeśli macie teflon) najlepiej na już rozgrzaną patelnię.


Kiedy Wasz pancake dostaje takich dziurek to znaczy, że wtedy należy go obrócić. Ja sobie pozwoliłam użyć takiego narzędzia bo prawie idealnie pasuje kształtem i jest prawie płaskie.


Nasz gotowy pancake powinien mieć złotą barwę.


Trochę tego wyszło... :) ogólnie na początku robiłam grubsze ale i mniejsze pancake bo takie jadłam w Irlandii i były super, ale stwierdziłam, że żytnie (z cięższej mąki) lepiej wychodzą bardziej płaskie (jak te wyżej na foto) i te były najsmaczniejsze.

Życzę smacznego!

2 komentarze:

  1. Poruszasz niesamowitą ilość tematów o różnorodnej tematyce. Każdy może znaleźć tu coś dla siebie. Super!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A dziękuję bardzo, ogólnie piszę dość szybko dlatego to co mi przychodzi na myśl najczęściej ląduje w poście :) Pozdrawiam

      Usuń