Łucznik Zofia || Opinia, Moja Maszyna

Dwa dni temu nagle nie napadło na zakup maszyny do szycia. Chciałam to już zrobił na miesiąc czy dwa wcześniej, ale były wydatki i wiele rzeczy na głowie a teraz kiedy już praktycznie wszystkie cięższe sprawy mam za sobą mogłam sobie pozwolić na chwilkę wytchnienia i pomyślenia o sobie wyłącznie. Jak mogłyście przeczytać na blogu Ani, ona już sobie sprawiła maszynę i stwierdziłam, że skoro razem szalejemy w DIY to warto też mieć maszynę, bo na co mam czekać :-)

Podczas gdy ja jeszcze dokańczałam jedną sprawę w sieci, mój Kochany sprawdzał dla mnie opinie maszyn do szycia oraz ich dostępom w sklepach w Polsce. Jak się okazało maszyna Łucznik Zofia miałam super oceny u dziewczyn z forach to w dodatku mieściła się w moim budżecie (do 500zł) i była w MediaMarkt, który jest zaledwie 10 min na piechotę (powolnym krokiem) ode mnie z domu. Udaliśmy się więc z Kochanym do MM i kupiłam Zofię. Przy okazji moja cyfrówka dostała usztywniane wdzianko, bo stwierdziłam, że obiektyw jest zbyt delikatny (samo rozsuwalny) aby mój sprzęcik był od tak wrzucany do torby.

Po tym jak Zofia już była u mnie w domu przy otwieraniu okazało się, że miała dziurę na spodzie i kilka rzeczy poodpadało. Karton miał dziurę i styropian, w którym była ulokowana Zofia też miał uszkodzenie i wgniecenie więc najwidoczniej komuś zleciała w wbiła się w coś. Od kupienia Zofii do ponownego jej powrotu do MediaMarkt minęło może z 30min. Panie w obsłudze Klienta, bardzo szybko wymieniły Zofię na nówkę i sprawdziliśmy od razu na miejscu czy nowa Zośka nie ma jakiś wad - ta już była idealna.

Tak prezentuje się moja Zosia.


Zośka waży zaledwie 9kg więc jak na maszynę jest dość lekka. 

Co do użytkowania to ja jestem kompletny laik, nigdy nie miałam kontaktu z maszyną.. chyba, że kręcenie kołowrotkiem przy zgaszonej maszynie prababci się liczy. Pomimo rozległej instrukcji na początku kompletnie nie wiedziałam co robić :-) Co się gdzie nawleka do dla mnie czarna magia, jednak po kilku chwilach ogarnięcia swoich myśli szyłam już pierwszymi ściegami. Co szyłam.. tego Wam jeszcze nie powiem, bo powiem jak skończę. Spokojnie już mam opanowanie podstawowe ściegi jak i zmianę nici i szpulki. Nie wiem do tej pory jednak jak włączyć nawijanie szpulki z nici przez maszynę, bo słychać, że coś robi jednak nie nawija. Tu moja prośba, o ile ktoś wie jak to zrobić to dajcie proszę znać.

Co umie Zofia?

Najważniejsze funkcje:
  • 24 programy szycia
  • 4-stopniowe obszywanie dziurek
  • Wygodna rączka do przenoszenia
  • Wbudowane oświetlenie
  • Wolne ramię
  • Funkcja szycia wstecz
  • 24 miesięczna gwarancja
  • Instrukcja w języku polskim
Pozostałe funkcje:
  • Stebnowanie ściegiem prostym
  • Wykańczanie brzegów – ściegiem krytym, ściegami owerlokowymi,
  • Niewidoczne podszywanie brzegów – ściegiem krytym
  • Wszywanie zamków błyskawicznych – ściegiem krytym
  • Wszywanie gumy, reperacje, wzmocnienia tkaniny, szycie bielizny – ściegiem elastycznym wielościegowym
  • Szycie materiałów elastycznych – ściegiem prostym potrójnym
  • Obrębianie i zszywanie tkaniny – ściegiem owerlokowym
  • Obrębianie i zszywanie tkaniny – ściegiem obrzucającym ukośnym
  • Ścieg gałązkowy – idealny do haftowania czy pikowania
  • Ścieg satynowy (zagęszczony zyg zag) – szycie dekoracyjne
  • Szycie materiałów – od delikatnych (tiul, szyfon koronka, żorżeta) po średnio ciężkie (cienki sztruks, tweed, płótno) – przy odpowiednim doborze igieł i nici
  • Wysięg ułatwia szycie mankietów, nogawek, kapeluszy
  • Możliwość pikowania, haftowania, przyszywania aplikacji itp.
  • Funkcje: przyszywania guzików
  • Wysokie podnoszenie stopki pozwala na szycie kilku warstw materiału
  • Możliwość zastosowania podwójnej igły – szycie dekoracyjne
  • Funkcja szycia wstecznego
  • Płynna regulacja prędkości szycia
  • Płynna regulacja długości ściegu
  • Nawijanie nici na dolną szpuleczkę z automatycznym wyłączaniem systemu nawijania po napełnieniu szpuleczki
  • Chwytacz wahadłowy
Standardowe wyposażenie:
  • Szpulki (4 sztuki)
  • Szyna prowadząca
  • Zestaw igieł
  • Stopka do wszywania zamków
  • Stopka do przyszywania guzików
  • Narzędzie krojcze (w uchwycie szczotki)
  • Szczoteczka
  • Wkrętaki (2 sztuki)
  • Smarowniczka ręczna wtryskowa
  • Podwójna igła
  • Stopka do dziurek na guziki
Jak widzicie zestaw możliwości Zofii jest całkiem fajny. Podoba mi się opcja obszywania dziurek do guzik oraz przyszywanie guzików, choć troszkę się boję jeszcze z tego skorzystać, bo jak źle to zrobię to mogę złamać igłę na guziku a tego bym nie chciała. Jeśli jednak złamiecie igłę to Łucznik daje 5 zapasowych oraz jedną igłę podwójną, której też jeszcze nie instalowałam, ale kiedyś na pewno spróbuję.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz